مقابله جدید دشمن با انقلاب اسلامی از طریق هنر

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس حفاظت اطلاعات ارتش گفت: انقلاب اسلامی در سطح جهانی، تشیع را از حاشیه به متن آورد. باعث حیات دوباره اسلام و زدودن نگاه‌های انحرافی به اسلام شد.
به گزارشپایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، دومین گردهمایی راویان هشت سال دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز در سالن همایش‌های انفورماتیک آجا و با حضور امیر خرم طوسی جانشین رئیس ستاد ارتش، امیر گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، امیر حبیبیان رئیس حفاظت ارتش، امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر دربندی، راویان دفاع مقدس ارتش و  جمعی از امرای دیگر برگزار شد.

امیر حبیبیان، رئیس حفاظت اطلاعات ارتش با بیان اینکه، انقلاب اسلامی در حوزه‌ی فرهنگی، داعیه‌ی تحول آفرینی دارد، اظهار کرد: این انقلاب داعیه‌ی صدور ارزش‌ها را برای همه بشریت و بستر سازی جامعه‌ی جهانی، ظهور امام مهدی (عج) را با نگاه به دین دارد و می تواند آثار متفاوتی را عرضه کند.

وی افزود: انقلاب در سطح ملی، باعث تاسیس نظام دینی شد. در فضایی که تفکر لیبرالیستی و کاپیتالیستی وجود داشت، انقلاب اسلامی نظامی را بر پایه دین ایجاد کرد. نظام ولایی که نسخه‌ای جدید بود به جامعه جهانی ارائه شد و در آن سه عنصر امام، امت و کتاب وجود داشت. این سه عنصر بستر ساز انتقال ارزش‌ها بود.

امیر حبیبیان تصریح کرد: این انقلاب در سطح جهانی، تشیع را از حاشیه به متن آورد. باعث حیات دوباره اسلام و زدودن نگاههای انحرافی به اسلام شد. همچنین این انقلاب در سطح تمدنی، فهم جدیدی از تحولات جهانی را ارائه کرد. مفاهیمی چون عدالت، آزادی، هویت بخشی به جهان و بشریت از دیگر مفاهیمی بود که با انقلاب اسلامی معنا شد.

رئیس حفاظت اطلاعات ارتش با اشاره به توانمندی ایران در عرصه هسته‌ای اذعان کرد: این انقلاب امروز در حال ارائه توانمندی‌هایی است که از جمله می توان به حضور در عرصه‌ی هسته‌ای اشاره کرد. جامعه جهانی از چنین نظامی هراس دارد.

وی با تاکید بر دوران پر افتخار دفاع مقدس و کارآمدی این نظام در آن برهه از زمان، خاطر نشان کرد: سند تایید کارآمدی نظام جمهوری اسلامی  را در دوران دفاع مقدس می توان جست و جو کرد.

امیر حبیبیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارویژه جنگ تحمیلی، اظهار کرد: یکی از کارویژه‌های نظام، خلق ارزش‌هایی است که تا به امروز ماندگار شده است و امروز شناخت این ارزشها، حفظ آنها، انتقال و تثبیت این ارزشها کار ویژه‌ای است که نیاز به برنامه ریزی دارد.

این رزمنده دفاع مقدس اضافه کرد: از دیگر کار ویژه‌های جنگ می‌توان به اقدام حفظ آثار، مقابله با هویت‌زدایی که دشمن به آن اهتمام دارد اشاره کرد. همچنین اتصال نسل‌های گذشته و آینده است که این اتصال با انتقال ارزش‌ها صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه دشمن امروز از طریق جنگ هنر به مقابله پرداخته است، ادامه داد: جامعه و مخاطب ما خواسته‌های خود را همراه با باور انجام می‌دهد. این بدان معناست که دشمن از طریق باورها در جامعه نفوذ کرده و تاثیر گذار است.

امیر حبیبیان در ادامه صحبت‌های خود با خطاب قرار دادن راویان حاضر در جلسه به آنان توصیه کرد: کار باید خالصانه و تنها برای خدا صورت گیرد که در این صورت نهادینه و ماندگار می‌شود. مطالب باید با بیانی زیبا ارائه شود که خود دارای مقدماتی است.

رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش تصریح کرد: راویان باید اشراف به موضوع داشته، از بیانی زیبا و محترمانه برخوردار بوده و با مخاطب خود تناسب گفتار را رعایت کنند و همچنین از ظاهری آراسته  برخوردار باشند و کار آنها باعث ایجاد وحدت شود.

وی به اشکالات موجود در راهیان نور هم اشاره‌ای کرد و گفت: متاسفانه جنگ تنها در سطح زمینی دیده شده است؛ این در صورتی است که همه‌ی نیروها در جنگ شرکت داشتند. علاوه بر این خانواده‌ها نیز سهم بسزایی در دفاع مقدس داشتند که این عمل در بستر مقاومت صورت گرفته است.

همچنین امیر حبیبیان به اشکالات وارده بر ارتش مبنی بر نداشتن اسناد تصویری اشاره و اظهار کرد: تصویربرداری در دوران جنگ دارای ویژگی و شرایطی بود که ارتش فاقد ان بود، زیرا تصویر برداری ایجاب می‌کرد که بسیجی دوربین بدست همپای رزمنده فیلم می‌گرفت و حتی در صحنه هم به شهادت می‌رسید.
 
انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا